פרסום ממומן ברשתות החברתיות

אפשר לחשוב על פרסום ממומן ברשתות חברתיות כמו על פרסום פלאיירים בפסטיבל ענק עם מלא קבוצות של אנשים …
לכל קבוצה תחומי עניין שונים, אופי שונה והתנהלות שונה. הבעלים של הפסטיבל יודע לחלק את האנשים לקבוצות והוא יודע גם איך כל קבוצה בד"כ מתנהגת. הוא גם יודע מה האופי שלה ומה כל קבוצה אוהבת לעשות… 👌

אנחנו המפרסמים, מחלקים לאנשים שמבלים בפסטיבל פלאיירים של העסק או המוצר שאנחנו מציעים. בואו נניח שאנחנו בעלי מסעדה תאילנדית, ואנחנו רוצים להביא לקוחות למסעדה שאוהבים לאכול אוכל תאילנדי. אנחנו ננסה לחפש את קבוצת האנשים שהגדירו לבעל הפסטיבל שהיא אוהבת לאכול אוכל תאילנדי, לה נחלק את הפלאיירים- כדי להגדיל את הסיכויים שהם יהיו לקוחות פוטנציאליים שלנו במסעדה.😎

ועכשיו נחזור לפרסום ברשתות.
במקום לחלק פלאיירים ולהראות לקבוצות אנשים מה אנחנו מציעים, אנחנו "נחלק" מודעות. כל מודעה כזאת מתנהגת בעצם כמו פלאייר, תחשבו על זה..
כשאתם מקבלים פלאייר אתם לא ביקשתם אותו ולא חיפשתם את המוצר. בא מישהו אקראי וניסה למכור ולהציע לכם דווקא את המוצר שלו נכון? בהרבה מן המקרים תניחו את הפלאייר בצד על השידה או במקרים פחות מוצלחים בפח, וזאת מהסיבה שלא תמיד אתם פנויים רגשית ולא תמיד באותו הרגע שקיבלתם את הפלאייר- הייתם באווירה הנכונה לעכל ולהתעניין במוצר שמופיע בו.

על אותו עיקרון עובד הפרסום והחשיבה של פייסבוק
(גם אינסטגרם ויוטיוב). יכול להיות שברגע הספציפי שהלקוח שלנו ראה את המודעה שלנו, הוא בכלל היה שבע ולא בא לו באותו רגע לאכול, ואולי גם בכלל לא אוכל תאילנדי..
תחשבו על כל הפעמים שראיתם פוסטים מעוררי השראה אבל לא הייתם פנויים אליהם רגשית.
לכן, חשוב להבין ש👈התזמון👉 של הפרסום בפייסבוק/אינסטגרם/יוטיוב הוא חשוב מכיוון שללקוח לוקח זמן עד שהוא מגיב למודעה שלכם.
בפעם הראשונה שהוא ראה את המודעה ייתכן והוא ימשיך הלאה, בפעם השנייה זה ימשוך את תשומת ליבו, אבל יכול להיות שרק בפעם ה7- או אפילו ה-8 (בואו נקווה שאפילו לפני ) הוא יעצור. תפסתם אותו כשהוא באמת בתזמון הנכון לו להתעניין במה שאנחנו מציעים.

ההבנה הזאת משנה את כל כללי התפיסה בפרסום הממומן בפייסבוק/אינסטגרם ויו טיוב.
אנחנו צריכים שהפלאייר שלנו יהיה מצד אחד מספיק בולט, אטרקטיבי ומסקרן בשביל שקהל היעד שלנו יעצור ויהיה מוכן לפעול אחרי שהוא ראה את המודעה שלנו בכמה שפחות פעמים.
פייסבוק היא המערכת הטובה בעולם בלחלק קבוצות אנשים לפי תחומי עניין ואופי. האתגר האמיתי בתור מפרסם הוא לפגוע בול בקבוצה של האנשים שאוהבים ומתאימים לעסק שאנחנו מפרסמים… 🎯

אנחנו יכולים לומר לכם מהניסיון שלנו, שבפרסום זה הרבה עניין של ניסוי וטעייה. פייסבוק לא תמיד מגלה לנו את כל הפרטים, היא לא תעשה לנו תמיד חיים קלים ולכן אנחנו ננסה בכל מיני אופנים:
✔️נאפיין קבוצות לפי תחומי עניין
✔️נעשה מחקר מקיף.
✔️קבוצה שתניב פירות תמשיך איתנו, לעומת זאת קבוצה שלא תביא תוצאות מספקות ככל הנראה נפסיק אותה ונעשה חישוב מסלול מחדש.

האלגוריתם של פייסבוק משנה את עצמו לעיתים די קרובות, לכן קמפיין שעבד והביא לנו תוצאות, ייתכן ואחרי תקופה מסוימת יוכל לא לעבוד. בגלל זה מאוד חשוב שהמפרסם שלכם יהיה עם אצבע על הדופק ויעשה מיטוב לקמפיין בכל פעם שצריך.

אז כמה נק' חשובות שלמדנו היום
1. חשוב שהפלאיירים והמודעות שאנחנו מפרסמים ימשכו את העין, יהיו בולטים ומספיק דומיננטים.. כי כמו שאנחנו רוצים שיבואו לאכול אצלנו אוכל תאילנדי- יהיו עוד מסעדות רבות שירצו את אותה המטרה. תהיו בטוחים שגם הן מחלקות פלאיירים. אל תשכחו שתחרות זה מבורך ויש מקום לכולם.
2..חשוב לבצע מחקר על קהל היעד + ניסוי וטעייה במטרה להוביל את הקמפיין שלנו לקבוצת קהלים שמניבות פירות- זהו שם המשחק !
3.חשוב להגדיר מטרה לקמפיין אבל לא להתאכזב אם לא עמדנו בה כמו שציפינו, לומדים מכל דבר וממשיכים הלאה לנסות עד שנצליח.
ישנם כמה סוגים של מטרות לקמפיינים 🎯 :

✔️ להגדיל את כמות העוקבים
✔️ למכור מוצרים
✔️ להוביל אנשים לאתר שלנו
✔️ לגרום לאנשים להוריד אפליקציה
✔️ לגרום לקהל להגיב, לשתף ובכך להגדיל את הפרסום האורגני דרך הממומן

4.הגדירו 💸 תקציב פרסומי💸 שתוכלו לעמוד בו-
זכרו כי לעיתים לוקח לקמפיין טוב זמן להתניע.
לכן חישבו את התקציב בצורה כזאת, שתוכלו לרוץ איתו לכמה חודשים לפחות.

האמינו במוצר שלכם ותמשיכו לפרסם גם אם בהתחלה התוצאות לא כמו שציפיתם. לפרסום לפעמים יש קצב משלו ופעולות שנעשה היום בהחלט יכולות להשפיע על המשך התדמית והעסק שלנו בעתיד.

אהבתם ? שתפו !

צרו איתנו קשר

ונחזור אליכם בהקדם

צרו קשר

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם