קידום אורגני ( SEO) מהו?

דמיינו שיש לנו ספינה מרשימה בטירוף (אתר), היא מקום ראשון מכל המתחרות שלה. כל מי שירצה לשוט לאנשהו- היא תמיד תהיה הבחירה הראשונה שלו. אבל אם לא נתחזק אותה, נצבע אותה, ננקה ונשדרג אותה, כדי שתמשיך להיות כזאת אטרקטיבית- היא לאט לאט תשקע במצולות ואף אחד כבר לא יהנה ממנה ומחווית השייט איתה.

אותו דבר לגביי האתרים שלנו. גם אם למשל, האתר שלנו יהיה מדורג מקום 1 בגוגל ( הכוונה היא שאם מישהו מחפש בגוגל מוצר או שירות שהעסק שלנו יכול לתת לו- אנחנו נקפוץ בראשית הדף הראשון בתוצאות החיפוש שלו), זמן מה לאחר מכן הוא יכול "לשקוע" ולרדת למקום ה-2 או ה-3 והלאה, הלאה למטה.. 

הסיבה לכך היא שבדיוק כמו שאנחנו מקדמים את האתר שלנו, ככה גם המתחרים שלנו מקדמים את שלהם. בזמן העסק שלנו נהנה מהפריבילגיות של המקום הראשון בגוגל, יש המון מתחרים שינסו לעקוף אותנו, ואם לא נהיה על המשמר האתר ירד למצולות.

עכשיו בואו נחזור אחורה, נבין איך קידום אורגני עובד ומה אנחנו אמורים לעשות בשביל שהספינה תהיה ראשונה ועל מנת לתחזק אותה.

קידום אורגני {SEO} הוא קידום שלא מוציאים בו 💰כסף💰על מנת להופיע במיקומים הראשונים בגוגל, אלא רק עושים פעולות למען שיפור ושדרוג האתר באופן כללי, עם דגש גדול על התוכן שבו. (חשוב לציין שאם לוקחים איש מקצוע שעושה זאת עבורנו זה כמובן כן עולה כסף).

כשאני מדבר על תוכן ,למה בעצם אני מתכוון?
כשאתם נכנסים לאתרים או עמודים שאתם אוהבים, מה אתם מחפשים שם בעצם ולמה אתם כ"כ אוהבים אותם?

ראשית, התכנים מעניינים אתכם. גם אם זה לא תחום שאתם בקיאים בו, אתם מרגישים שאתם מקבלים ערך מוסף, לומדים דברים חדשים או מפתחים את החשיבה שלכם לכיוונים שונים. 

זה יכול להיות תחביבים, תחומים מקצועיים או הנאה ויזואלית.
על מנת שאתם תמשיכו להיכנס לאתר ולצרוך בו תוכן, הוא צריך להיות עדכני, להתחדש כל הזמן ותמיד לתת ערך מוסף.
מעבר לתוכן, אחד הדגשים הגדולים שגוגל שמה לב אליו בקידום אורגני, הוא חווית המשתמש.

מה הכוונה ?

גוגל בודקת את האתרים ברחבי הרשת ומסיקה לגביהם מסקנות. למשל:

✔️ באיזה אתרים הגולשים נשארים הרבה זמן (כנראה שמעניין שם),
✔️ בכמה עמודים הגולשים מבקרים במהלך השהות באתר (האם נכנסתי
למתכון של עוגת ריבת חלב ויצאתי או שנשארתי וחיפשתי עוד
מתכונים שנראים טעימים)?
✔️ אם מדובר באתר מכירתי או שיש בו טופס ליצירת קשר עם לקוחות,
גוגל תבדוק האם הגולשים השאירו פרטים או קנו את אחד המוצרים
באתר.

אם נשים לב לכל אלו, אפשר יהיה להסיק שהאתרים שמצליחים לממש את כל הדגשים הללו,

הם כנראה אחלה לא?

אז גם גוגל תסיק את המסקנה הזאת, בכך שהיא תמקם את האתר/עסק במקומות הראשונים היא בעצם תשים "תווית איכות" שבה היא תמליץ לקבל שירות מאותו בעל עסק.

✔️ בנוסף, גוגל סורקת את כל האתרים ברחבי הרשת ובודקת האם
האתר תואם את המאפיינים שהיא דורשת ולפי זה היא נותנת ציון לכל
אתר. היא בודקת האם המבנה של האתר מסודר באופן תקין מבחינת
כותרות, קישורים, תכנים ועוד…

לכן, מומלץ כבר בשלב בניית האתר לשים דגש על קידום אורגני, גם אם לא מתכננים לעשות פעולות מעבר בעתיד הקרוב.

החכמה היא לא רק להגיע למקום הראשון (שזה יכול להיות מאתגר בפני עצמו), אלא גם לשמור עליו לאורך זמן. לעשות זאת על ידי העלאת תכנים מעניינים ורלוונטיים ובכך לגרום לתנועה האורגנית לאתר לגדול וכך גם לקהל הלקוחות שלכם.

ואל תשכחו התוכן הוא המלך!

אהבתם ? שתפו !

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב linkedin

צרו איתנו קשר

ונחזור אליכם בהקדם

צרו קשר

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

השאירו לנו פרטים וניצור קשר בהקדם: