למה כל עסק צריך אתר ?

ראשית, נתחיל בהסבר פשוט על מהו אתר ואיך הוא בנוי. אתר הוא נכס אינטרנטי שמורכב מדומיין- שהיא כתובת האתר שכולנו מכירים, שאותה אנו מקישים בכוונה להגיע אליו לדוגמא: www.besame.co.il

 את הדומיין הזה אנחנו צריכים "לארח" בפלטפורמה ברשת שהיא האחסון שלנו. לאחסון ישנה חשיבות רבה למהירות האתר ומאפיינים שונים נוספים, לכן חשוב לבחור את חברת האחסון בקפידה. ברגע שרכשנו את שני אלה אפשר להתחיל לבנות את האתר ואנו מתקרבים לכך שיהיה לעסק שלנו נכס אינטרנטי מאוד חשוב.

יש כל מיני סוגים של אתרים החל מאתרי תדמית שיש לרב העסקים, אתרי חנויות שבהן ניתן לרכוש מוצרים ושירותים מסוימים, אתרים עם כניסת לקוחות לדוגמא אתר של סופרים שבהם אתם נרשמים עם סיסמא והלאה לאתרים קטנים יותר שלעיתים מורכבים אפילו מדף אחד- והם דפי נחיתה.

בעידן של היום, העידן הדיגיטלי, העידן שבו כולם באונליין💻– חשיבות הנוכחות ברשת היא מאוד גדולה, משמעותית יותר מפעם. אם בעבר פרסומות בטלוויזיה, פלאיירים, מיילים וכו'.. היו פופולריים במיוחד- כיום הפרסום הוא אחר לחלוטין. התשתיות האינטרנטיות בנויות כך שניתן יהיה לפרסם בקלות לכולם דרך הרשתות החברתיות ומנועי החיפוש- ועל מנת שהפרסום יהיה אפקטיבי במיוחד רצוי ומומלץ בחום שהוא יוביל לאתר של העסק.
אז מה יש לנו בעצם באתר?

נתחיל מאתר תדמית, שהוא האתר הפופולרי ביותר שיש לעסקים כיום מכיוון שהוא יכול להתאים לכל עסק באשר הוא. כשמו כן הוא, זהו אתר שמאגד בתוכו את כל מה שיש לעסק להציע ולשתף מבחינת התדמית שלו והתדמית שאותה הוא רוצה להנחיל הלאה לקהל שלו.

ברב אתרי התדמית יהיה עמוד המדבר על השירותים של העסק, או על המוצרים שלו, על לקוחות מרוצים והמלצות, גלריה של תמונות רלוונטיות, וטופס ליצירת קשר שהוא מאוד חשוב. מרבית האנשים כיום, ברגע שהם יוצרים קשר עם בעל עסק או ספק, בין אם באופן אישי, דרך גוגל, או דרך מכרים- "מפה לאוזן", יחפשו אותו ברשת כדי לשאוב עוד מידע על העסק שלו. הם ירצו לדעת מה הוא מציע ובעיקר כמה רציני הוא. אם יהיה קשה למצוא עליו נוכחות ברשת בקלות או בכלל, זה עלול להראות שהעסק הוא או קטן, או בתחילת דרכו או לא רציני.

לעומת זאת, אם הלקוח הפוטנציאלי הזה יגיע לאתר שנראה רציני, שיש בו את כל התכנים הרלוונטיים לעסק שיכולים לעניין אותו ולהיות עבורו מעניינים ואקטואליים – ישנו סיכוי גבוה שהוא יצור קשר או ירכוש את שירותינו. כמו כן, הרבה פעמים אתר התדמית משמש כפורטפוליו או תיק עבודות שבו ניתן להציג בפני הקהל והלקוחות העתידיים שלנו את הפרויקטים שביצענו בעבר, ועל ידי כך להראות כי יש לנו ניסיון, אנחנו יודעים מה אנחנו עושים ואנחנו עסק רציני ומכובד.

כמה מילים על אתרי חנויות. המעבר אל האונליין תופס תאוצה גדולה מאוד כבר כמה שנים, אך אין ספק כי המשבר האחרון שפקד את העולם כולו רק חיזק כמה זה חשוב שתהיה לעסק שלך נוכחות דיגיטלית ופתרונות און-ליין עבור הלקוחות שלנו. באתר שמשמש כחנות אינטרנטית, בעצם בעל העסק נותן מענה קל יותר וחוסך מהלקוח הגעה פיזית לחנות. החוויה של ההגעה הפיזית היא לא רעה, ויש אנשים שיעדיפו אותה, אך היא חוויה שונה שמאוד מתאימה את עצמה למרוץ החיים של רב האוכלוסייה כרגע. המענה באתר חנות הוא מיידי וקל, המשלוח לרב הוא פשוט ואנשים מתמכרים לתחושה שבלחיצת כפתור הם רוכשים משהו שהם רוצים בצורה מאוד קלה ונעימה.

לעסקים שהם קטנים יותר או בתחילת הדרך, שלהם אין מספיק תכנים לאתר שלם, ישנו פתרון התחלתי וקל יותר שהוא בדמות דף נחיתה. דף נחיתה הוא בעצם מיני אתר שמורכב מעמוד אחד שניתן לגלול ולגלול ולגלול. בו לרב נפרט על המוצר או השירות שלנו נוסיף כמה תמונות וטופס יצירת קשר. אתר מסוג זה משמש לרב לקמפיינים אונליין שמהם מגיעים לקוחות (למשל גוגל) , בכך שבלחיצה על המודעה של העסק שלנו בגוגל- זה יוביל לדף שלנו או לאתר ויקשר את העסק עם הלקוח.

נושא שמאוד חשוב לקחת בחשבון בבניית אתר, הוא נושא הרספונסיביות. בימינו מרבית האנשים נכנסים לאתרים מהנייד שלהם, לכן עיצוב האתר צריך להיות מותאם גם למחשב וגם לנייד. הגישה צריכה להיות קלה וחווית המשתמש צריכה להיות נעימה עבור מי שגולש לנו באתר בדיוק באותה נוחות שבה הוא גולש מהמחשב.

לסיכום, נוכחות ברשת כמו שציינתי בתחילת המאמר היא מאוד חשובה, בעידן ה"אינסטנט" אנשים צריכים להרגיש שאתה שם ואתה קיים. אתר הוא נכס עבור העסק שלך מהסיבה הפשוטה שאנחנו מעלים לשם את כל מה שאנחנו גאים בו, כל מה שהקמנו ואנחנו עובדים כל כך קשה בשבילו- אז למה לא להראות ליותר ויותר אנשים את כל הטוב הזה?

אהבתם ? שתפו !

צרו איתנו קשר

ונחזור אליכם בהקדם

צרו קשר

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

השאירו לנו פרטים וניצור קשר בהקדם: