טיפול נכון בלידים עסקיים

האינטרנט והרשת הפכו להיות למוקד איסוף הלקוחות הכי גדול שקיים היום לעסקים , ובזירה התחרותית הזאת ישנם לא מעט לקוחות שמחפשים ישירות את השירות שלכם בפלטפורמות הדיגיטל השונות. כשאתם מפרסמים המטרה היא לקבל לידים איכותיים ורלוונטיים לעסק שלכם.

ליד – פניה של לקוח פוטנציאלי שמתעניין בשירות של העסק שלכם.

איסוף  הלידים יכול להגיע דרך פרסום ממומן ברשתות החברתיות, דרך רכישת לידים מספק חיצוני או דרך מיטוב אתר אינטרנט במטרה שהאתר יהיה ממוקם גבוה בגוגל או במילים אחרות פרסום אורגני.

ניהול נכון של לידים { פניות מלקוחות פוטנציאליים} : דורש מיומנות וניסיון שכל עסק צריך לדעת ולהכיר. בין אם אתם מנהלים עסק קטן או גדול , אם תנהלו את הלידים בצורה נכונה , העסק שלכם יוכל להמריא עוד!

בגלל שהעולם הדיגיטלי כ"כ תחרותי, הלקוחות שפונים אליכם, ישאירו פרטים אצלכם וגם אצל מתחרים שלכם. לכן חשוב מאוד להתייחס ברצינות לכל פניה, ולנהל אותה כמו שצריך. 

המטרה שלנו, היא להביא אתכם למצב שבו תוכלו לנהל את הפניות של לקוחות בצורה מהירה, עניינית ויעילה.  הכנו כמה טיפים שיעזרו לכם לפעול בצורה הזאת, אז בואו נצא לדרך!

✔️מהירות תגובה:

הזמן שבו תחזרו ללקוחות שלכם הוא קריטי❗
מומלץ לחזור ללקוח הכי מהר שאתם יכולים! אך עם זאת בזמן שאתם פנויים רגשית לשיחת המכירה. בעולם מלא גירויים שבו לקוחות משאירים פרטים לכמה עסקים במקביל , כדאי לחזור ללקוח לא יאוחר מ24 שעות, בשביל שהוא יזכור אותנו ושנהיה 👈רלוונטיים👉 ונוכל להציע לו את השירות שלנו. במילים אחרות: אנחנו לא רוצים שהליד שלנו והלקוח שעבדנו והוצאנו כסף בשביל שיגיע אלינו "יתקרר" וילך לעבוד עם מתחרים שלנו.

חשוב שתזכרו שכאשר אתם חוזרים ללקוח מהר, זה מראה על הרצינות שלכם בתור עסק ועל הזמינות שלכם.

✔️הכינו שיחת מכירה קבועה:

השיחה הראשונה עם הלקוח היא הכי חשובה❗

הרושם הראשוני שאתם יוצרים ללקוחות שלכם יגרמו להם להחליט אם הם ימשיכו אתכם או עם המתחרים שלכם, אז חשוב להציג את עצמכם בצורה המקצועית ביותר.👔

ולכן, הכינו מראש שיחה שבה אתם שולטים בתוכן השירות שלכם. חשוב שתשלטו במסר של העסק שלכם וכמובן שבזמן השיחה תהיו קשובים לצרכי הלקוח. מומלץ להתאמן עליה לפני, fl כשתדברו עם הלקוחות שלכם הם ירגישו את הביטחון שאתם משדרים עבור השירות שלכם.

איך מנהלים כמות גדולה של לידים ?

כאשר תשקיעו תקציבים גדולים 💸בפרסום ממומן בקמפיינים בפייסבוק או בפרסום בגוגל, סביר להניח שתהיו מוצפים בכמות גדולה של לידים ופניות פוטנציאליות ויכול להיות שתרגישו שאתם לא יכולים להתמודד איתם. אם המצב הוא כזה' בשלב הראשוני חשוב לעשות:

✔️סינון לידים –כאשר אתם חוזרים ללקוחות הפוטנציאליים שהשאירו פרטים, תכינו כמה שאלות ראשוניות שכבר מתחילת השיחה עם הלקוח תוכלו לדעת אם מדובר בלקוח רציני שכדאי להשקיע בו את המאמצים. כל לקוח הוא חשוב, אך הרבה פעמים יש אנשים שרק מבררים או לא באמת "אפויים" מספיק לסגירת עסקה או אפילו קרובים לכך.

לכן, בכמויות גדולות של לידים חשוב מאוד לעשות סינון, להשקיע ולנהל את הזמן עם הלקוחות שסביר להניח ייסגרו עסקה.

✔️הגדירו לעצמכם זמן שיחה:

לכל עסק: מוצר או שירות שונה שהוא מציע ללקוח.

לקוחות שישאירו פרטים על מנת לרכוש מכם מוצר כמו בגדים או תכשיטים, הם לקוחות שככל הנראה כבר החליטו שהם רוצים לרכוש. לכן השיחה ☎️ תהיה קצרה, עניינית וממוקדמת שבה נקח פרטי אשראי או את דרך התשלום ונמכור את המוצר. כלומר: זמן השיחה יהיה קצר יחסית.

בעסקים אחרים, לדוגמא: נדל"ן, סוכנויות רכב, או עסקים גדולים שעלות המוצר היא מאוד גבוהה  והמוצר מציע שירות לטווח רחוק, מטרת השיחה הראשונית היא לקבוע פגישה מסודרת עם הלקוח. לכן, אופי השיחה יהיה ארוך ומפורט יותר במטרה להניע את הלקוח ולגרום לו לרצות לקבוע פגישה ובתקווה משם לבצע רכישה.

מערכת לטיפול בלידים :

ישנן כמה מערכות לניהול נכון, טיפול ומעקב בלידים. ניהול וסדר בפניות רבות של מתעניינים יגרום לכם לדעת בדיוק מה הסטטוס של מי שהשאיר פרטי:

✔️האם דיברו עם הלקוח שוב לאחר השיחה הראשונה?
✔️האם נקבעה פגישה?
✔️האם הלקוח בעניין או אולי כבר הודיע שהוא לא מעוניין?

לחברות ועסקים גדולים שיש להם המון לידים מומלץ להצטרף למערכת לניהול לידים ולרשום שם את כל הפניות בצורה מסודרת וממוקדת.

לעסקים קטנים יותר שיכולים להתמודד עם המעקב לבד, מומלץ להקים טבלאות מסודרות שיעזרו לראות את כל המידע בצורה ברורה ומסודרת מול העיניים.

אמינות ומקצועיות היא שם המשחק 😀 !

הלידים יכולים להגיע אליכם ממגוון פלטפורמות הדיגיטל- מקמפיין ממומן בגוגל ,מקמפיין בפייסבוק, או מדף הנחיתה שלכם.

חשוב שתכירו את המוצר שלכם עד לפרטי פרטים👌, שתהיו מעורבים בתוכן המודעות של המפרסמים שלכם, שתדעו בדיוק את המחיר וכל מה שהלקוח ראה במודעה שהוצגה בפניו. שלא יהיה מצב של אי התאמה בין המודעה שהלקוח ראה לבין שיחת המכירה.

איך נדע האם הלידים שלנו איכותיים?

ליד איכותי וטוב זה ליד שיודע במה מדובר. הוא מעוניין במוצר שלנו ויש סבירות גבוהה שהוא יסגור איתנו עסקה.😎 יכול להיות שיהיה איזשהו מיקוח על המחיר לכאן או לכאן, אבל הלקוח בהחלט מעוניין במוצר ובשירות שאתם מציעים.

יש מקרים שבהם הלידים שמגיעים אלינו דרך הקמפיינים הממומנים בפייסבוק או גוגל הם לא רלוונטיים, כאשר אנחנו מדברים עם הלקוח הוא בכלל חיפש או התעניין במוצר אחר. זה יכול לקרות כאשר 🎯הטרגוט🎯 והפילוח של קהל היעד הוא לא מדויק ורלוונטי. במקרים כאלה מי שמנהל את מערכת הפרסום צריך להיות עם יד על הדופק ולבדוק אם הליד איכותי ורלוונטי לעסק שמפרסם. ואם לא, כמו במקרה שציינו- לבצע שינויים כדי לגרום למודעות להגיע לקהלים הרלוונטים.

אנחנו במיסטר סושיאל מאמינים שלכל עסק,  לא משנה כמה גדול הוא- תמיד יש לאן לצמוח ולהתפתח עוד!  אנחנו לא ננוח ולא נפסיק עד שכל הלידים שלכם יהיו חמים ואיכותיים. המטרה שלנו היא להגדיל לכם את כמות הלקוחות והעניין סביב העסק שלכם! אז צרו איתנו קשר, אנחנו כאן בשבילכם !

אהבתם ? שתפו !

צרו איתנו קשר

ונחזור אליכם בהקדם

צרו קשר

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

השאירו לנו פרטים וניצור קשר בהקדם: